Elaka i blodet?

Okej.. Om du redan nu känner att, nej jag orkar nog inte läsa ett låångt inlägg om att vi människor borde kunna bete oss bättre, så är det ingen som tvingar dig.. Utom jag.. Nej glöm det där sista..(är det någon som tänkt på att jag gillar att avsluta mina meningar med punkter?) Om det är någon som har funderat på det är det bara för att jag inte vet hur jag ska avsluta meningarna på ett vettigt sätt annars.. Jaa, där kom det igen.
Men.. om att bete sig bättre var det alltså. Jag undrade för en stund sedan, varför måste alla alltid säga något dåligt om någon annan. Även jag gör det ibland även då jag tycker att det är sjukt onödigt(måste fnissa åt det där, internskämt med mig själv) det kan jag faktiskt erkänna. Det är bara så och jag vet inte vilket som är värst. Allt det vi säger till varandra eller det vi säger om varandra, det bara är så det med. Det vi inte har balls enough att att säga rakt ut till rätt person, säger vi till någon annan.
Och detta fenomen, att vi tycker det är så otroligt intressant och kul att höra vad alla kändisar håller på med, alla gånger de har klantat sig, legat med fel person, visat sig utomhus i fel kläder, vad de gör på dagarna, vad de ska ha för kaffe på morgonen, hur ofta de klipper sina tånaglar(okej, extremt exempel kanske men jag lovar, någon i världen vill väldigt gärna veta hur ofta t.ex. Angelina Jolie klipper sina tånaglar) osv, osv.. Vad är det egentligen som är så fängslande med kändisskvallret? Att det bevisar att de också är vanliga dödliga människor som oss andra? Eller bara det att det är så kul att skratta åt någon annans olycka, speciellt när miljontals människor får reda på det? Det är nog också ganska galet..
Alltså det jag iaf försöker säga är att vi beter oss ganska förjävligt mot varandra ibland, ofta eller till och med alltid(men ofta då, är det säkert någon som säger, och jaa, väldigt ofta som sagt). Jag menar inte att vi ska bli hur snälla, glada och lyckliga som helst och diskutera med livet som insats vilka färger regnbågen har, men att vi i alla fall kunde jobba på att vara lite trevligare. Att inte säga till den där tjejen att hon borde noppa ögonbrynen eller till den där smarta och intresserade killen att han är en nörd. Tänka efter om vi verkligen måste häva ur oss de där små, men så onödiga, pikarna som ändå bara får oss att må dåligt. Och kanske inte sprida det där ryktet som vi inte ens vet om det är sant. Det är bara onödigt! Men visst, människor har gjort onödiga grejer förr, så varför sluta nu? Jo, just för att det är så förbannat onödigt.
Så, nu har jag fått det ur mig och kan kanske komma till sömns lite snabbare.
Ciao & gonatt!
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0