Kärlek både ger och tar..

Jag har läst många böcker, sett många filmer, hört hårda ord, känt smärta..
Men jag har aldrig varit säker på vad kärlek är. Men jösses, kärlek vet väl alla vad det är, det är att man bryr sig om och älskar människorna omkring sig..
Visst, det kanske är den del av det. Men det finns så mycket mer. Så oändligt mycket mer.

Den varma känslan så fort tankarna snuddar vid personen man älskar, klumpen i magen som löses upp, de lättare andetagen, känslan av härlig, bubblande, obeskrivlig glädje när man får en bekräftelse på den andras känslor, glädjen av att kunna skriva "jag älskar dig", "godnatt älskling", eller vad som helst till någon...

Jag trodde att jag visste vad kärlek var. Att det var något som i fel händer kan förstöra en människas liv. Men också att det i rätt händer kan göra det fantastiskt, är något jag fått inse det senaste året.
Jag har känt en skärande smärta som fått mig att vika mig dubbel, bara för att jag älskat någon.
Det har gjort det svårt att lägga mitt hjärta i någon annans händer, fått mig att bygga tjocka höga murar runt mig.. De murarna var min säkringslina och nu håller de på att falla isär.. Faktum är att det inte skrämmer mig det minsta...

Ja.. Godnatt




Emma

Kommentarer
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-06-24 @ 10:06:33
URL: http://www.metrobloggen.se/amis
Postat av: Pernilla

Hej vännen

Åh, skulle du kunna vara snäll och rösta på min söta bild. Man kan rösta 1 gång om dagen, ta endast 2 sekunder och jag kommer bli så glad.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=711



Tack på förhand (du behöver inte skriva att du har röstat för det ser jag) <3



Ha en bra dag nu då.

(Fårlåt om jag har skickat detta innan) <3

2010-07-06 @ 23:09:43
URL: http:// www.denkalla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0