8.1 Fredag, gud så skönt att det är helg:D

Hallo alla människor!

Hade en ganska okej fredag idag, även om jag blev helt slut :P
Hade första osykologitimmen idag och jag har en känsla av att det kommer bli ett, hmm... intressant ämne.
Sen när vi skulle ha haft svenska efter lunch kom inte läraren, den virrpannan hade glömt bort oss! Men ingen fara, vi var så glada så för en extra håltimme, haha:D Alla satt och pratade i munnen på varandra och efter en kvart gick hälften därifrån och några minuter senare även resten av klassen. Jag och Carro satt på en soffa i korridoren och jag höll allvarligt på att somna:O Skolan kör verkligen slut på mig, ändå hade jag bara tre riktiga lektioner. Tänk sen på tisdag och onsdag när jag går fulla dagar, jösses då kommer jag ju att kollapsa helt och hållet x)

Sista lektionen var hissa, nu med Dan istället för Bertil som jag hade i kurs ett. Jag märkte redan nu att den här kursen kommer att gå bra. Tror det är första gången historia intresserat mig, brukar i princip bara anteckna och sen sitter jag väl i dvala, hehe^^

Har aldrig förstått vitsen varför man så illa tvunget måste lära sig vad en massa maktgalna regenter, påvar och vad det nu är, gjorde för ett antal hundratals år sedan. Jag menar, det var väl ändå deras problem vad de gjorde?
Visst, det är väl bra att veta vad de gjorde med tanke på följderna, så att vi nu vet vad man inte ska göra x)
Tjaa, det är väl ungefär min syn på historia, hehe:P

Eehm... Har några läxor som ska göras nu i helgen annars är den helt oplanerad, så jag får väl se om det händer något:P Ciao!



Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0