Varför kan jag aldrig få komma hem o landa på måndagar?

När man för en gångs skull tyckte att det kunde vara lite trevligt och sitta i soffan och se på tv med mamma en stund. Vad kommer då? Jo först ska det jävla helvetet till sambo vråla från övervåningen att man tydligen inte fattar att disk inte ska stå uppe på rummet, sen när man efter tre vrål tillbaka faktiskt har fått idioten och fatta att man är så pass allmänbildad att man fattar sånt hinner man sätta sig i soffan innan det kommer från mamma "men varför hämtar du inte ner den då?" Men för faan?!

Kan jag aldrig få ta det lugnt en stund iaf när jag kommer hem från ridningen? Nej, det är bara tjat, tjat och tjat från det att man kliver in genom dörren till dess att man går och lägger sig. Först en hel hög frågor om hur dagen har varit som i det läget bara är irriterande. Som nästa frågas det om man har ätit, om "nej" blir det tjat om det innan jag ens har fått av mig ridskorna(hästtjejer som använder chaps vet inom vilken tidsram det ligger). Efter påtryckningar av mat som man knappt orkar äta för att man är så trött är det förstås tvunget att man ska kasta sig in i duschen nu med det samma! Sedan tillkommer det förstås ytterligare småsaker som helt beror på tillfället ><
Nå, det var allt för mig, tack och hej!
Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0