Jul och Nytt år..

Jahaja. Nu är det jullov och snart julafton.. That makes your thoughts spin huh?
Till att börja med hur julafton kommer bli och sedan hur full man kommer på nyårsafton, och hur mycet man kommer göra bort sig, osv.. Jag kan däremot säga redan nu att full, det kommer jag inte bli, antagligen inte heller göra bort mig.. Iaf inte på grund av alkohol, hehe.. ^^

Men när nojan över juldagarna och firandet av nästa år är genomtänkta och undanstoppade i ett hörn tills vidare, så kommer vi till det här med årsresumé. Hur har 2010 varit? Hur kommer 2011 att vara- bättre, sämre? 
Kan klart säga att 2010 har varit mitt bästa år hittills. Har träffat så många underbara människor, gjort så många fler roliga saker än tidigare och framför allt, så har jag växt så mycket som person. Nu kanske ni tänker, vadå att gå upp i vikt är väl inget positivt?! I så fall tror jag ni tar saker och ting lite för bokstavligt :P
Det jag menar är att jag som individ har utvecklats, känt mig mer hemma som den jag är och vågat ta mer plats.
Trots alla dåliga dagar när skolan verkat totalt värdelös och jag undrar vad fan jag gör som ska orka plugga ett år till, eller alla gånger jag inte vetat vart jag ska ta vägen när mitt hem blivit invaderat av en komplett idiot som dessutom har hjäntvättat en annan.. Ja, trots det har jag mått övervägande bra och självförtroendet har växt.
Nu ska jag bara hoppas på att 2011 blir lika bra, men vad vet jag? Det kanske till och med blir bättre? :)

Dessutom är det såå skönt nu när det äntligen är jullov, äntligen får man sova ut på dagarna, i två veckor, som "mamma" Sara var snabb att påpeka. Har senaste veckan verkligen känt att Nej, nu får det väl ändå ta och bli jullov snart! Har varit så skoltrött och tyckt att det är så jobbigt att helgen bara består av lördag och söndag. Det är faktiskt första gången på länge som jag tyckt att helgerna är för korta.. För bara några månader sedan tyckte jag att helgerna var det tråkigaste som fanns. Det hände ju aldrig nått, kanske på sin höjd att man träffade en av kompisarna på stan en stund eller bosatte sig i någons soffa och såg på tv en kväll. Nu däremot har jag aldrig tid nog, men den största skillanden är nog att jag är den som vill ut och göra något och mina vänner hellre känner för att sitta kvar i soffan. Kan ha vissa lördagar som är helt oplanerade. Så sent som i början av november satt jag just en sån lördag och var så uttråkad att jag höll på att få ett nervsammanbrott, så jag bestämde mig för att gå in till stan, och ja, ni som känner mig ska nu säga va?! no shit! Did she really do that! :O oh yes I did! Men hoppsan, nu gjorde jag som vissa andra och gled iväg från ämnet, det jag skulle säga var.. Skit också, det har jag glömt><

Men iaf, God jul & gott nytt år till er alla!
Och missa för guds skull inte Kalle Anka på julafton!!
Då kommer tomten och alla hans nissar att ta er i öronen nästa jul!
Så det så x)


//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0