Mörka moln


Jag är trött.
Bara så oändligt trött.
Från morgon till kväll.
Och sen går det inte att sova
när man äntligen ligger i sängen och faktiskt försöker...
Läxorna blir aldrig gjorda...
All energi som jag grävt fram i skolan försvinner
så fort jag kommer innanför dörren
och jag orkar ingenting.
Det ända jag orkar göra är att läsa,
försvinna in i en bok och glömma tiden.
Glömma allt jobbigt...

Jag tror faktiskt att det kan bero på vädret.
Samma ruskiga blöta väder som har varit i mer än tre veckor nu.
jag blir trött av regnet, trött av mörkret.
Ser molntäcket det sista jag gör innan jag somnar,
ser det det första jag gör när jag vaknar.
Usch!
Jag vill ha blå himmel, snart
Jag vill ha blå himmel... Nu!




Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0