"Kattkalas"

Tjo! :)
Vi var på studiebesök hela dagen idag. Först var vi till Östergårds och tittade på deras mjölkkor, de hade jättemånga kalvar där :). Sen var vi till Ulvsby gård, där de hade köttkor, får och andra verksamheter inom jordbruk. Vi åkte vidare till Ålands Narurbruksskola( dit jag ska efter "Lusse") och åt lunch, tittade på deras djur -där fanns allt från hästar till gäss. När vi hade ätit hoppade alla in i bussen igen och vi styrde kosan mot Aftonsol(ridskola som samarbetar med Å.Nbs.)
Där fick vi gå in i hagen och gosa med hästarna och jag fick återse min gamla favorit från när jag red där en termin, Sade Adu(Adde). Sen fick vi glass och lite mer info om deras kurser och verksamhet. Efter det var det hem som gällde...


Vi ska fira min katt som fyllde år igår och äta marängswiss, mums! :D
Katten får lite grädde och extra god mat som present.
Ciao!



Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0