...

 

Allt går i bitar

Hela min värld rämnar

Rakt framför mina ögon

Utan att jag kan göra något åt det

 

En smärta som skär i mig

Djupa blödande sår

Ett hål av tomhet, ensamhet

Utan botten eller slut

 

Först var han där

Men sen var han borta

Förut kunde jag se

Men nu är jag blind

 

Hjälplös mot jordbävningar

Hjälplös utan ett fäste

Skadad av kniven

Av ensamheten

Blind från att se

Att se livet

 
"Det är nyttigt att vara ensam ett tag...
stå på egna ben och upptäcka att...
jag fixar det! Att inte bli för beroende av en annan människa...
Men samtidigt tror jag det är lyckan att få finna KÄRLEKEN...
att få vara trygg, lycklig och harmonisk i en tvåsamhet...
det är inte alla förunnat…"

(Citat från tidningenps.se


Så sant som det är sagt...
 

Hon vilar i ljuset

Hon vandrar i mörkret

 Vingarna kastar mörka skuggor

 

Hon flyr glädjen och lyckan

Hon välkomnar smärta och ilska

Klädnaden hänger i trasor runt benen

 

Där hon gått finns bara mörker och kaos

Dit hon kommer finns bara fruktan

 

Hon är vackrare än månen

Hon är farligare än vargen

 

Mörkrets ängel


Ciao!

 

Emma

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0